2013년 8월 10일 토요일

YOU RIM park: 57000㎡

Korean instant noodle (k-noodle)-spicy noodle





1. The noodles, made with buckwheat, are smooth and chewy. 2. It is spicy & sour, just like traditional buckwheat noodles.
1. Boil 550cc(2¾ large cups) of water and add noodles. Cook for 3 minutes and 30 seconds more.
2. Wash them with cold water for 3-4 times and drain the excess water. Add liquid paste and mix well.

130g 135g X 30/CTN = 0.0250CBM/CTN Gross Wt.= 4.6 kg/CTN 2,250CTNS/40ft FCL

2013년 7월 28일 일요일

41세 남편을 위한 추천 의료보험 상담 받아보기 (Insurance for husband)






의료실비보험은 보험의 기초 중 기초!

보험을 처음 가입하고자 하는 사람이라면 누구나 어떤 보험을 먼저 들어야 하는지 궁금해 하지 않을 수 없다. 수 많은 보험상품들이 있지만 들어봐도 모르겠고 보장은 많고 가격은 싼 것이 어떤 보험인지 몰라 아무 보험이나 들었다가 후에 생각하는 것과 다른 것을 알게 되어 후회하는 경우를 종종 볼 수 있다.

보험을 크게 분류하면 기능적으로 보장성보험과 저축성보험으로 나뉜다. 보장성보험은 일반적으로 생각하는 성격의 보험이다. 살아가면서 병에 걸리거나 갑작스런 사고로 다쳤을 때 치료비를 지급해주는 기능을 가진 보험을 보장성보험이라고 해서 손해보험사를 중심으로 판매되는 보험상품들이 있다. 그리고 보장성보험은 종류별로 약관에 명시된 질병 발생시 정해놓은 보험금을 지급하는 생명보험과 사용한 의료비를 실비로 돌려주는 손해보험으로 나뉜다

이에 반해 저축성보험은 연금이나 투자성격을 지닌 재테크형 보험이다. 주로 생명보험사가 판매하는 상품들로 이루어져 있으면 상해나 질병을 보장하기는 하지만 보장성보험에 비해 보장범위나 내역에서 많은 차이를 보인다.

보험에 대한 간단한 분류를 통해 알아야 할 것은 보험의 종류가 많지만 보험 역시 첫단추를 잘 껴야 한다는 사실이다. 처음 보험에 가입하게 된다면 가장 기초적인 보장내역을 제공해 주는 보험을 들고 그 다음에 보다 깊이 있는 보장을 해주는 보험으로 들어가는 것이 순서이다. 그리고 재테크를 위한 여유자금이 있다면 저축성보험에 가입하는 것이 가장 바람직하다.

의료실비보험을 가입할 때는 갑작스런 병원비 지출을 막아주는 보장성보험을 가입하는 것이 바람직하다. 따라서 1순위는 손해보험사의 의료실비보험이다. 일상생활에서 생기는 크고 작은 예기치 못한 사고와 질병으로 병원비가 발생 됐을 때 병원비를 돌려주는 민영의료보험을 말하며, 병원비를 되돌려주는 실비보험이라 실제로 보험금지급사례가 많은 것이 장점이다.

왜 의료실비보험이 1순위인가?

현재 우리나라의 경제상황은 복잡한 통계를 통하지 않더라도 서민경제에서부터 피부로 느끼는 체감경기는 바닥이라 할 수 있다. 따라서 많은 가계가 비용을 줄이기 위해 지출을 줄이고 있으면 보다 효율적인 지출을 지향하고 있다.

보험도 마찬가지로 효율적인 포트폴리오를 통해 보험을 설계해 자신에게 적합한 보험을 가입하는 것이 중요하다. 현대와 같이 불확실이 많은 시대에서는 보험은 필수적으로 적어도 2~3개의 보험을 가입하고 이는 상황이다.

하지만 가계가 수입이 줄어들고 앞으로도 가계의 경제사정이 좋아진다는 보장이 없는 상태에서는 보험을 보다 효과적으로 가입할 필요가 있으며 만약 보험을 처음 접하게 되는 사람이라면 더욱이 처음부터 보다 효과적인 보험을 들 수 있는 기회이다.

한정된 수입으로 효과적인 보험가입을 원하는 분들에게 꼭 추천하고자 하는 것이 의료실비보험이다. 의료실비보험에 대해서는 이미 많은 손해보험사들이 상품을 내놓고 있으며 각각 상품들의 장점비교를 통해 가입하는 것이 보다 유리한 방법이며 이를 위해 보험몰과 같은 보험비교사이트를 이용해보는 것도 좋은 방법이다.


42세 남편 생일을 위한 보험 추천 무료상담 받아보기 바로가기 클릭
42세 남편 생일을 위한 보험 추천 이메일로 무료상담 받아보기 바로가기 클릭

59세 부모님의 60세 환갑을 위한 추천 보험 (Insurance for farther)





노인들의 건강은 하루가 다르다. 오늘 건강하시지만 내일과 모레를 기약할 수 없는 것이 노인들의 건강이다. 노인들은 어린아이나 성인과는 다르게 체력이나 면역에 있어서 능력이 매우 퇴행되어 있기 때문에 작은 질병은 물론 관절염과 근육통 등 많은 병을 갖고 있는 노인들이 대부분이다. 하지만 비용과 자식들의 염려가 걱정되어 차마 말하지 못하는 부모의 마음을 헤아린다면 미리미리 대비를 하는 것이 현명하다.

노인의료비 지출 현황

통계자료에 의하면 2004년 말을 기준으로 51,354억원의 진료비가 노인들에 의해 지출되었고 이것은 총 의료비 중 22.8%를 차지하는 비율이다. 또한 노인의 1인당 평균 의료비는 1994년 23만 4천원에서 지난해 140만 2천원으로 크게 늘어남을 알 수 있어 일정한 재산이 없다면 특별히 수입이 없는 상황의 노인들로썬 의료비를 감당할 수 없음을 알 수 있다. 더욱 심각한 문제는 의료비가 계속 비싸지고 고가의 장비로 인한 의료비 상승이 계속 되고 있는 상황에서 2010년에는 111조 7백 5억원에 달할 것으로 추산됨에 따라 노인 부모를 두고 있는 가계의 짐이 커질 것으로 예상된다.

평균 수명의 증가

지금 현재 통계청에 따르면 우리나라 국민의 평균 수명은 80세를 돌파한 것으로 보고 있다. 이미 사회의 구성원들의 세대별 집계를 보면 노인 인구층이 급격히 증가하여 우리 사회가 초고령화에 접어들었음을 나타내고 있다. 따라서 이에 대한 의료비는 더욱 증가할 것으로 보이고 있는데 평균 수명이 증가함에 따라 노인들이 부담해야 할 의료는 증가하여 결국 의료서비스를 포기하게 되는 불상사가 생길 우려가 있다.

실버보험은 노인과 자녀를 지키는 보험

이런 가운데 실버보험으로 대비하는 사람들이 늘고 있다. 노인들에 대한 복지시설이나 정책이 미비한 우리나라의 현실상 실버보험을 통해 부모님의 건강이나 삶의 질을 높여드리고자 하는 자녀들이 늘어나면서 실버보험을 가입하고자 하는 사람들이 늘고 있다.

실버보험은 65세 이상 노인들에 대해 노인들이 걸리는 질병이나 상해에 맞게 설계된 보험으로 치매 간병비와 건강진단자금, 장수 축하금, 재해장해 보험금, 재해수술비, 재해골절치료비, 수술비, 입원비, 사망보험금, 재해사망보험금 등을 지급하여 주는 보험이다.

노인의 경우 골절이나 치매에 걸릴 수 있으므로 이러한 특성에 대해 실버보험에서는 골절과 치매를 광범위하게 보장한다. 또한 납입보험료가 일정하여 보험갱신에 대해 인상염려가 없고 무심사, 무진단이기 때문에 가입이 매우 수월한 편이다. 또한 보험사에 따라 장례를 준비할 수 있도록 장례비를 지급하는 서비스도 있으며 1주기 추모비와 2년 경과 이후부터 10년 경과시점까지 장례비 지금 사유 발생해당일에 추모비를 지급한다.
날로 높아져 가는 의료비와 함께 평균 수명도 증가하면서 노인건강과 의료비는 이제 불가분의 관계가 되어가고 있다. 초고령화 사회가 되어감에 따라 가계에 노인에 대한 부양률이 높아져갈 수 밖에 없는 상황에서 가계에 부담을 최소로 줄이면서 부모님께 효도할 수 있는 방법으로 실버보험에 가입하는 것은 보험을 가입한다는 것에 앞서 부모님의 건강한 삶을 바라는 자식된 사람들의 당연한 바람일 것이다. 따라서 보다 지혜롭고 현명한 방법으로 실버보험을 통해 부모님에게 효도하는 방법을 고려해 볼 필요가 있다.



환갑을 맞으신 60세 아버님을 위한 보험추천 무료상담 받아보기 바로가기 클릭

환갑을 맞으신 60세 아버님을 위한 보험추천 이메일로 받아보기 바로가기 클릭

Made in Korea Souvenir (BUCHE)

Made in Korea Souvenir

BUCHE: 더운 여름철에 손으로 부쳐서 바람을 만들어 시원하게 하는 도구

부채는 본래 더위를 쫓는 데 쓰였으나 점차 의례용 또는 장식용으로도 쓰이게 되었다. 전통혼례 때 신랑 ·신부의 차면용(遮面用)으로 쓰는 것은 의례용이며, 화가(畵家) ·서가(書家) ·문인(文人) 등이 부채에 그림이나 시 구절을 써 넣은 것을 집안에 보관하는 것은 예술취미이기도 하나 장식의 역할도 한다.

최근에는 관광객을 위한 기념품 또는 특산품으로 판매가 되고 있다.

2013년 7월 23일 화요일

전통 한국 음식점 (Korean traditional restaurant)

이곳은 아주 유명한 한국 음식점 입니다.
주말이면 많은 사람들이 이 곳에 와서 식사를 합니다.
음식점 이름은 옛터 입니다.
한국전통음식, 전통차 등을 판매하고 있으며 도심지 외각에 위치하여 가족단위나 연인끼리 많이 방문을 합니다. +82-42-274-0016
대전 근교에 위치하고 있습니다.




가족중에 어머님을 위한 보험 ( family insurance)


어머님의 경우 보험료도 보험료지만 발병율이 높은 암에 대한 보장이 넓은 상품으로 준비하시는게 좋으며 손해보험과 생명보험, 건강보험의 조합으로 준비하셔셔 튼튼하게 보장 받으실 수 있습니다.
(기존 보험 보장범위를 검토하여 맞는 상품으로 보완하시는게 보험료 대비 보장을 크게 가져갈 수 있는 방법임)
가끔가다 보면 보장 대비 보험료가 낮은 것을 많이 볼 수 있는데 이것은 2년이라는 시간이 지나야 100% 보장이 시작되기 때문입니다.


암보험은 무턱대고 선택하는 것보다는 나름의 노하우가 있습니다.

보험료가 갱신이 되면 불리하겠지요 그래서 비갱신형 암보험을 선택하는 것이 노년기에 접어들수록 유리한 가입조건이라 할 수 있습니다.
아무래도, 연령이 낮을 때 가입하는 것이 유리하며 암 진단이 되었을 때 진단금으로 얼마를 받는지는 꼭 체크해야 합니다.
요즘 주변에 갑상선 암에 걸리신 분들을 가끔 볼 수 있는데 여성의 경우 갑상선 암과 유방암의 발병율이 최고로 높은것으로 되어 있으니 해당 암에 대한 보장이 되고 있는지 확인을 해야 합니다. 즉 가족력과 연령등을 고려하여 보험 설계를 해야합니다.
또한, 발병율이 낮은 암이라고 하여 보험금을 적게 지불하는 등 손해율이 높은 높은 암에 대하여 보장을 적게하는 경우가 있는데 이 경우에도 동등한 보험금을 지급하는지 확인을 해야 합니다.

암보험 무료상담 이메일로 받아보기 바로가기 클릭
암보험 무료상담 받아보기 바로가기 클릭


녹색성장 교육기관 (greengrowth education)


녹색성장 교육기관 정리

환경에 대한 중요성이 대두된면서 온실가스, 탄소배출권, 기후변화, 녹색성장, 친환경 에너지 이런 단어들이 점점 친숙하게 들리고 있습니다.

글로벌녹색성장연구소(global green growth institute)와 녹색기후기금(green climate fund) 등은 환경의 중요성을 알게되어 탄생한 국제기구라고 봐야죠.

이중에 녹색기후기금은 인천송도에 유치되었고 자본금 규모면에서는 1000억달러(110조원)규모로 환경의 중요성을 알려주고 있어요.

하지만, 아직까지 녹색성장을 주도할수 있는 교육기관은 많이 찾아볼 수 없는데 아무래도 새로운 교육이기 때문에 무엇을 가르치고 배워야 할지 시간이 필요해 보입니다.

그래도 카이스트에서 녹색성장을 주도할 수 있는 인력을 양성할 계획이라 이휴에는 이쪽 분야 교육이 저변확대가 될 것 같습니다.

녹색성장 교육기관구분사이트
한국폴리텍 IV 대학 충주캠퍼스
(태양광 전기제어,LED 응용전자)
대학http://chungju.kopo.ac.kr/
한양사이버대학원 그린텍 MBA사이버대학원http://gs.hanyangcyber.ac.kr/HYCUWeb_PG/index.asp
카이스트 녹색성장대학원대학원2013년 40명으로 시작해 2018년 까지 200명으로 확대예정
국립환경인력개발원일반https://ehrd.ecoedu.go.kr/jsp/main.jsp
녹색기후학교일반http://cafe.naver.com/0469kym



2013년 7월 21일 일요일

나에게 맞는 자동차 보험 고르기 (car insurance)

몇년간 이용하던 다음다이렉트 자동차 보험이 악사로 넘어가면서 다른 보험을 알아보게 되었다. 다음다이렉트 자동차 보험은 초창기 온라인 보험으로 저렴한 가격을 장점으로 수년간 애용했다.



 

다음다이렉트 자동차 보험을 들은후에 사고가 난적이 있었는데 바로 보험설계사가 처리해준 경험이 있어 서비스에서도  좋은 점수를 주고 싶다.


자동차 보험은 대물보험, 대체교통비 지급, 교통사고시 자차손해에 대하여 자기 부담금을 얼마정도로 산정하는지를 꼼꼼히 챙겨보아야 한다.
고급차가 증가 하다보니 대물보험은 3억정도로 산정하고 사고시 대체교통비를 지급받고 자차손해에 대해서는 차량에 따라 다를수 있기 때문에 보험전문가와 상담을 받아보는 것이 좋다.

일년에 한번 신청하는 자동차 보험. 가격도 중요하지만 어떤 서비스를 해주는지도 중요하다.

자동차보험 무료 비교견적 받아 보아요!
1삼성화재자동차보험 Big4 무료
비교견적 받기 바로가기 클릭
2동부화재
3LIG손해보험
4현대해상




2013년 7월 14일 일요일

SEOUL TOUR: (Including map) palace of the joseon dynasty from seoul station by taxi 13 minutes


Are you standing in seoul station? and want to know where is the most beautiful place in Seoul? if then go to Gyeonbokgung.
If you use metro just 25 minutes and If you use taxi you can be arrived within 13minutes.
It's the main palace of the joseon dynasty (1392~1910)
If you don't have lunch having meal in seoul station Mac or KFC. and to there.

2013년 6월 16일 일요일

the most beautiful place in seoul that King's house in Korea near seoul station

If you have free times about 4~5hours around seoul staion you should visit below
That is one of most famous place. enterence fee: 3,000won and 20 minutes by taxi

http://www.royalpalace.go.kr/html/eng/main/main.jsp

Gyeongbokgung, or the Palace of Felicitous Blessing, was the main palace of the Joseon Dynasty (1392-1910). It opened in 1395, the fourth year of the reign of Taejo, the founding monarch of Joseon. The palace attained all necessary facilities and systems commensurate with its status as Joseon’s primary palace during the reign of Sejong (r. 1418-1450). It was burnt down in 1592 during the Japanese invasions and remained in ruins until extensive reconstruction was undertaken in 1868, the fifth year of Gojong. However, many of the structures were removed during the Japanese colonial rule (1908-1945).

The Cultural Heritage Administration has been restoring the palace since 1990. First of all, the old Japanese government-general building was dismantled and Heungnyemun and its cloisters were reconstructed. The bedchambers of the king and the queen, named Gangnyeongjeon and Gyotaejeon, as well as Donggung, or the East Palace, the residence of crown prince, were restored. Currently, Gwanghwamun, the palace’s main gate, is being rebuilt. Thus, the palace is regaining its old splendor.

At the same time, the palace’s official homepage has recently been refurbished to provide better service to internet users. The site offers virtual tours around the palace and introduces colorful events held in its beautiful compounds. Its service has been further upgraded with diverse functions, including a bulletin board for visitors to share their memories of the palace.

The staff of the Gyeongbokgung Office will continue to do its best to preserve and promote the palace, a most illustrious legacy of our ancestors.

If you have a plan to visit korea during winter season that will be memorable

Sancheoneo ( Mount Trout ) Festival

http://www.narafestival.com/07_global/?lang=eng

Real winter covered with snow and ice in every January in the whole area of Hwacheon, Gangwon-do that is famous for clean region where Sancheoneo and otter live.
Hwacheon Sancheoneo Ice Festival is opened in every January under the slogan of “Unfrozen Hearts, Unforgettable Memories” at Hwacheon that has geographical feature of the fastest ice freezing in the country because of cold valley wind and clean water.
This is unique theme experience festival full with good shows and 40 or about various experience programs such as ice sledding, snow sledding, snow sculpture and ice soccer, Sancheoneo experience programs combined with the image of Hwacheon that has clean natural environment with the first grade clean water in Bukhangang (river) for catching Sancheoneo by hand, Sancheoneo fishing on the ice to catch the fish easily and enjoy the fishing by everybody, breaking the ice with 40cm thickness and above and looking at Sancheoneo in the deep water for your exciting play available for experiencing at Hwacheon only and heart-warm memory in winter.

The most famous korean festival during summer season

If you have a plan to visit korea try to visit below site before visting here

http://www.mudfestival.or.kr/

Boryeong City has abundant resources and beautiful scenery with mountains and beaches. It is a blessed place that has been called world in Boryeong cause the citizens have lived in splendor from generation to generation at the place of the great scenic beauty.

We have invented seven kinds of cosmetics including Mudpack after we processed the qualified and quantified beach mud gathered from the pure plain near the Daecheon swimming beach on July 1996. It was proved by prominent research institutions such as Korean Research Institute of Standards and Science, Korean Research Institute of Chemical Technology, Taepyungyang Technology Institution, Dr. Kim, Jae-baek and the team workers in Wonkwang Univ. etc. that Boryeong Mud cosmetics have much far-infrared factors good for the human body and also have higher Germanium, Mineral and Bentonite contents compared to imported products.

And also, we receive ISO 9002 Certification in 2001. Accordingly, we wanted to make the public aware of the superiority of Boryeong Mud, the good product, Boryeong Mud Cosmetic and also to advertise the sightseeing place including Daecheon swimming beach. So, we held the mud festival in July 1998 for the first time and now we are to bring up this festival into a global event.

Boryeong Mud Festival has been held at Daecheon swimming beach, there is a unique shell-powered sandy beach only found in Eastern countries. So, you may swim and massage with a mudpack at the same time. Furthermore, there are Mud massage programs (Self massage at the Beach, Ultramodern mud massage) and Mud Experiential Land program using mud powder made through the processing procedure, that is, we gather mud from pure plain and remove all impurities.

There are many events such as mud wrestling, mud king contest, mud fireworks fantasy and mud sliding. There will also be a photo competition in which past members have come in first place. This is a high profile event. There is a gorgeous beach there as well, which will come in handy as you won’t have any choice but to get muddy. You will be put into a prison until you get some mud on your body.

You will have the chance to join the adventurous silt extreme training experience. This will be a various marine-type extreme training course on silt such as silt basic training, games, cavalry battles and human pyramid. The mud itself is very good for your skin and health, so you can save money on a facemask and come along with us. At night, you can relax or experience some games and watch fireworks with friends at the gorgeous night beach. The beach itself is very beautiful and a great place to go swimming, and this is one of the biggest festivals in Korea, so please don’t miss out on this great day! Be sure to specify which day you would like to go.

In addition, there are 78 big and small islands including a fantastic one like God kneaded and 36 precious cultural heritages like Woiyeon-do, Muchangpo sea road famous for Mosaic Miracle, Cold pool even you feel chilly in summer, coal Museum, national Treasure, Namhyehwasang Baekwol Bogwang Monument and etc., so visitors can sightsee and enjoy all those things. Hence, we are to let people know Cultural sightseeing in Boryeong as a related activity and also advertise Boryeong Mud Cosmetic broadly to home and abroad.

2013년 3월 2일 토요일

Where is the most famous web site for second hand car korea

If you need information of second hand car in korea.

If then you should visit http://www.encar.com that's runned by SK that is major energy company.

HYUNDAI and KIA is major manufacturing car company in Korea.

2013년 2월 3일 일요일

Korean Beer

What is the most famous brand name of Beer in Korea.

1.Cass
2.Hite

Korean Beer has not a good reputation for it's tasty. because of high tax influence on it's quality.
So do not recommend the beer.
However, you can meet cass and hite as a normal liquid during traveling Korea.
If you have an opportunity try to drink "SOJU" that is cheeper than beer. It's korean traditional alcohol
It's including 19% alcohol and "Cham Isul" is the most famous brand.
Korean enjoy having "Cham Isul" and "Sam gyup Sal" with friend.